Tips & Tricks

Voor een succesvolle deelname

Haal alles uit je deelname!

Bij een beursdeelname komt er veel op je af. Eerst de voorbereiding en relaties uitnodigen, dan het event zelf en daarna volgt nog de opvolging.
Op deze pagina is alles voor je op een rij gezet zodat je niks vergeet en alles uit je deelname haalt.

Let op: Onderaan de pagina vind je ook nog een checklist en een overzicht van belangrijke deadlines.

1. Wat maakt jou uniek?

Wat maakt jouw bedrijf uniek? Wat maakt jouw product anders en innovatiever dan die van de concurrent? En waarom moeten potentiële klanten voor jouw bedrijf kiezen?

2. Wat zit er in mijn EasyGo marketingpakket?

Een onderdeel van jouw deelname aan een Easyfairs event is het EasyGo pakket. Dit pakket helpt je in contact te komen met méér potentiële klanten. Door middel van digitale marketing technologieën zoals My Easyfairs, de Smart Badge Reader en de Visit Connect web applicatie maken we jouw event nog makkelijker. 

Er zijn drie verschillende pakketten: EasyGo Leads, EasyGo Plus & EasyGo Premium. Ben je vergeten welke je hebt afgesloten? 
Kijk dan in jouw deelname bevestiging in je mail of login op My Easyfairs en bekijk je pakket onder jouw deelname. 

Welk pakket je ook hebt, EasyGo maakt het genereren en opvolgen van leads makkelijker. In de bijlage vind je een overzicht van alle onderdelen.
Voor het upgraden van jouw pakket kun je naar My Easyfairs, beheer stand en dan bovenin naar View Packages. Vraag hier een offerte aan of neem contact op met jouw sales contactpersoon. 

3. Hoe laat ik mijn stand er aantrekkelijk uitzien?

Er komt veel kijken bij het voorbereiden van je stand. Daarom hebben wij het je een stuk makkelijker gemaakt en vind je hier een overzicht van de belangrijkste punten en deadlines. Bekijk daarnaast het deelnemershandboek voor meer details en bekijk de video voor meer tips & tricks.

4. Zo val je op

In deze video hebben we het over de ervaring die je de bezoekers wilt geven met je beurstand. Je hebt in het verleden vast ook weleens beurzen bezocht. En je zult ze waarschijnlijk herinneren: er zijn altijd een paar beursstands die meer in het oog springen dan andere.

5. Het standpersoneel

Na het aantrekkelijk maken van je stand, hebben we het in deze video over een andere belangrijk onderdeel: het standpersoneel. Zorg ervoor dat zij duidelijk weten wat er van ze verwacht wordt!

6. Hoe duurzaam kun je jouw stand maken?

Welke maatregelen kun je nemen om jouw ecologische voetafdruk tijdens het evenement te beperken?

 

7. Zo promoot je jouw deelname

Het promoten van je deelname én organisatie is simpel. De video legt het allemaal precies stap voor stap uit. Lees daarnaast meer over de mogelijkheden die Installatie Vakdagen aan jou biedt:

Zodra je bent ingelogd in My Easyfairs kun je jouw bedrijfsinformatie invullen als je dat nog niet had gedaan. Als dat allemaal is ingevuld kom je op de pagina terecht waarbij je een overzicht krijgt van alle mogelijkheden om jouw profiel aan te vullen. Je kan hier producten, innovaties, nieuwsitems en vacatures toevoegen. 

Wij hebben voor jou kant en klaar marketingmateriaal dat je zo kan downloaden in My Easyfairs. Je kan dit marketingmateriaal 1 op 1 gebruiken in bijvoorbeeld een nieuwsbrief, sociale media of mailing.

8. Tijd om leads op te volgen

Na het evenement is het tijd om contact op te nemen met alle mensen die meer wilden weten over jouw bedrijf en jouw producten.

9. Zorg voor meer zichtbaarheid door jouw bedrijfsprofiel te optimaliseren

Je deelname begint al voor het event gestart is. Vul je profiel op My Easyfairs helemaal in om bezoekers alvast de mogelijkheid te geven om kennis te maken met uw bedrijf.

Vul als eerste stap alle basisinformatie van je bedrijf in. Schrijf daarnaast ook een stukje tekst over wat de bezoeker van jou als exposant kan verwachten.
Bij een EasyGo Plus of Premium pakket heb je ook de mogelijkheid om je logo te uploaden.
Vergeet niet om jouw bedrijf onder een categorie te zetten. Zo kom je in de deelnemerslijst te staan en kunnen bezoekers je makkelijk vinden.

Je kunt je eigen profiel gemakkelijk bekijken via onze website.
Via deelnemers vind je op alfabetische volgorde jouw eigen profiel en zie je hoe deze eruit ziet.

10. Verwelkom meer bezoekers in je stand door het gebruik van de Uitnodigingsservice

Zonder visitekaartjes en alles in een digitaal overzicht! Easyfairs heeft de Smart Badge Reader en Visit Connect speciaal ontwikkeld om op een duurzame en efficiënte manier leads vast te leggen tijdens een event. 

Wij bieden 2 digitale mogelijkheden aan om bezoekersinformatie direct vast te leggen. De Smart Badge Reader en Visit Connect zijn ontwerpen om op een gemakkelijke manier informatie van bezoekers vast te leggen. 

Easygo is een servicepakket gebaseerd op de laatste ontwikkelingen binnen de digitale marketingtechnologie. 
Het maakt deel uit van het standaardaanbod van Easyfairs, maar je kan een van de drie pakketten kiezen dat het beste bij jouw doelstellingen past.

Visit Connect is online omgeving die je kan openen op je smartphone of tablet. Met Visit Connect verzamel je gemakkelijk informatie van bezoekers op je stand. Door middel van het scannen van de bezoekersbadge met de tool, ontvang je alle gegevens die je nodig hebt voor leadopvolging. 

  1. Weet ik hoeveel Smart Badge readers er in mijn pakket zitten?
  2. Heb ik mijn Smart Badge reader opvallend op de stand geplaatst?
  3. Heb ik mijn medewerkers ingelegd over de werking van de reader?
  4. Hebben mijn medewerkers de internetpagina van Visit Connect openstaan?
  5. Hebben mijn medewerkers voor Visit Connect allemaal een eigen profiel?
  6. Bij vragen staat onze afdeling Exhibitor Activation voor je klaar

11. Verhoog het aantal leads door maximaal gebruik te maken van de Smart Badge technologie

Tijdens de vakbeurs heb je digitaal leads verzameld met de Smart Badge Reader en Visit Connect. Die wil je natuurlijk graag opvolgen. In deze video laten we je daarom zien hoe je gemakkelijk jouw leads ontvangt, download en opvolgt.

Op de laatste beursdag komt ons team ongeveer een uur voordat de beurs is afgelopen, je Smart Badge Reader graag bij je ophalen. Wil je hem nog even laten staan? Dan kun je hem zelf inleveren bij de exposantenbalie aan het einde van de beurs.

12. Kwalificeer je leads met Visit Connect

De leads vanuit Visit Connect zijn direct zichtbaar in de Visit Connect Webbrowser.
De leads vanuit de Smart Badge Reader krijg je pas na de beurs als de reader is ingeleverd.
Je krijgt dan vanuit ons een mail waarin je jouw leads kan downloaden in de My Easyfairs omgeving. 

13. Waarom heb je twee lead generatietools nodig?

Het gebruik van de Smart Badge Reader wordt door de bezoeker geïnitieerd. De bezoeker beslist namelijk of hij wel of niet zijn Smart Badge tegen de lezer aanhoudt. Visit Connect wordt door de exposant geïnitieerd. Tijdens een gesprek kun je bepalen of de bezoeker een potentiële klant kan zijn. Je kan de Smart Badge met Visit Connect scannen. 

14. Checklist en belangrijke deadlines

Checklist

Zorg ervoor dat je de juiste bedrijfsnaam hebt doorgevoerd en dat u al je stand bemanning heeft aangemeld.  

Zorg ervoor dat al jouw printwerk bij ons is aangeleverd en dat je jouw stand plattegrond hebt aangeleverd voor elektriciteit etc. 

Zorg ervoor dat je jouw stand ontwerp hebt aangeleverd bij ons ter goedkeuring. Daarnaast willen wij ook graag weten of je opslag of heftrucks nodig hebt. 

Zorg ervoor dat je alles omtrent meubilair hebt geregeld en heeft doorgegeven. 

Er zijn verschillende mogelijkheden voor je stand. Wij kunnen je helpen met verzorgen en anders ontvangen wij graag informatie over de stand. 

Heb je nagedacht over de invulling van de stand? Heb je al nagedacht over waar je de Smart Badge Reader wil gaan plaatsen? 

Heb je alle praktische informatie doorgenomen en goed voorbereid? Zo niet kun je deze nogmaals lezen bij praktische informatie bij voor exposanten.

Belangrijke deadlines

Uitnodigingsservice
2 oktober 2023
My Easyfairs profiel ingevuld
20 oktober 2024
Aanleveren printwerk
20 oktober 2024
Afloop vroegboektarief webshop
20 oktober 2024
Aanleveren standplattegrond
20 oktober 2024
Doorgeven voorkeur meubilair
20 oktober 2024
Aanleveren standontwerp
20 oktober 2024
Aanvraag opslag en transport
9 november 2024
Sluiting webshop
9 november 2024
Registreren standbemanning
20 november 2024